Noua față a inflației: românii renunță la mofturi, scumpirile ne fac să fim mai modești și cu ochii-n patru după chilipiruri
Scumpirile în cascadă din ultima perioadă încep să se reflecte tot mai mult în comportamentul nostru de consum. Se pare că preferăm să renunțăm la confort sau la mofturi, atunci când alegem, de exemplu, servicii din sectorul turistic.
Cu prețuri crescute la cazare, mâncare și într-o perioadă în care inclusiv combustibilul a suferit corecții semnificative de preț, în sus, nu mai e simplu să-ți permiți un sejur, fie el și-n țară.
Am dat deoparte luxul, nu ne mai permitem să fim prea mofturoși
Prin urmare, românii încep să caute oferte, să se orienteze după preț și să mai renunțe la anumite cerințe care nu sunt neapărat necesare. Se pot lipsi de ele, de dragul de a face niște economii în această perioadă inflaționistă!
Conform datelor platformei de rezervări hoteliere Travelminit.ro, turismul românesc a înregistrat două mari schimbări în acest sezon de vară, parțial generate de pandemie și de mediul inflaționist din țară.
„Prima schimbare se referă la creșterea în preferințele turiștilor români a destinațiilor montane, în special pe parcursul lunilor de vară. Cea de-a doua se referă la impactul inflației în turism, similar cu celelalte ramuri economice.
Astfel, prețurile mai mari cu până la 20% la serviciile din turism au forțat românii dornici să călătorească să opteze pentru unități de cazare mai ieftine, care să le permită să se încadreze într-un anumit buget”, notează reprezentanții platformei, ce au analizat cu atenție evoluția sectorului turistic din ultima perioadă.
Rigo Ferenc, CEO Travelminit.ro, arată că, în perioada iunie-august 2022, prețul pentru o noapte de cazare la unitățile din România a crescut cu 21%, iar valoarea totală a rezervărilor făcute de români a crescut cu numai 7%, ceea ce înseamnă că turiștii s-au orientat acum către pachete de cazare mai ieftine sau că au scurtat durata sejurului lor pentru a atenua efectul inflației asupra turismului.
Dacă nu ar fi fost voucherele de vacanță, numărul românilor care au mers anul acesta în concediu în țară ar fi fost și mai mic, cred specialiștii. Voucherele s-au dovedit într-adevăr ca fiind o soluție salvatoare pentru turismul mioritic.